lifeofkayleigh

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2011

Dags att reagera

Av Josephine Larsson - 1 oktober 2011 03:23

Kom hem från jobbet nyss och såg senaste uppdateringen från PAWS.
Det behövs hjälp och det nu. Det har kommit in tre liknande fall på en vecka och veterinär kostnaderna för dessa hundar är enorma, vilka är vi att sitta och se på?
Jag ska göra allt som står i min makt för att hjälpa PAWS att klara att ge dessa hundar den vård de behöver. Det är förjävligt att dessa människor ska stå i en pengafråga för att rädda dessa djur. De ägnar hela sina liv åt att rädda djur efter vad människor har gjort mot dem. Det är helt sanslöst. Samtidigt som jag blir så fruktansvärt förbannad och förstörd så blir jag så oerhört tacksam över att PAWS finns. Utan dem så hade dessa hundar dött. Det behövs nu hjälp, det finns inte pengar för att kunna ge alla hundar den vård som krävs. Vi lever gott här, även om vi alla känner att vi har dåligt med pengar och lönen aldrig räcker riktigt till så lever vi jäkligt bra här och de flesta av oss klarar oss väldigt bra ändå.
Jag som student, har inte mycket pengar men jag försöker ändå att alltid lägga min växel eller alla småpengar i min bössa som går direkt till NeverNeverLand som i sin tur skickar detta till PAWS. Det kanske inte är mycket men det är det jag kan bidra med och jag vet att i slutändan så gör detta skillnad.
Så snälla ni, tänk på saken, det är värt det när man ser resultaten. Resultaten kommer fort men de behöver en spark i rätt riktning. 
         

 
 
Noomie

Noomie

1 oktober 2011 08:41

Fyfasen. Ska man ge pengar till dig för att komma med bidrag? Svara via en kommenar på min blogg så jag ser, eller messa mig!

http://lexx.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josephine Larsson - 25 september 2011 19:18

Nu är tillbaka i Sverige igen.. Hjärtat blöder, känner att jag är på helt fel ställe.Jag vill fortsätta att ägna min tid åt rescue hundarna, vara i detta underbara land med alla underbara människor. Det har varit den bästa månaden i hela mitt liv, de...

Av Josephine Larsson - 15 september 2011 21:49

         

Av Josephine Larsson - 15 september 2011 21:37

Tiden flyger iväg här, idag är det bara en vecka kvar här och det känns så fruktansvärt sorgligt. Det känns som att man åker tillbaka till ruta ett igen, på hemmaplan där det känns som att man inte kan göra ett skit åt saken. Det är iaf helt klart at...

Av Josephine Larsson - 6 september 2011 19:00

     

Skapa flashcards