lifeofkayleigh

Alla inlägg den 24 april 2011

Av Josephine Larsson - 24 april 2011 14:30

Jag vaknade idag och slogs av ett väldigt slag i magen som fick mig att tappa andan och lusten. Ensamhet. En ensamhet som jag inte tror finns, jag är inte ensam. Jag har så mycket och många. Men ändå denna tomhet.
Jag har intalat mig själv att denna omtalade tvåsamhet som jag upplevt fram tills tidigare år, inte är något för mig. Starkare själv och aldrig visa sig svag.
Vad är det för fel på svag, eller är det verkligen en svaghet? Att falla handlöst för kärleken och tappa sig själv till denna underbara känslan. Det är inget fel, det är en gåva och något som inte går förklara med ord, man  blir fånig och fnissig, tappar sig själv, hittar sig själv och tappar snart sig själv igen. En underbar förvirring och ett rus som gör en både illamående och sprudlande lycklig.
När det försvinner, blir man tom. Ibland inbillar jag mig att den där känslan inte finns, utan att det är ett handlöst fallande i väntan på att man ska bli knäckt och ensam kvar. Liggandes på den djupaste botten av alla och känna just ensamhet och tomhet.
Men kärleken försvinner inte för alltid, hoppas jag. & även om kärleken har försvunnit nu så finns det så mycket annat, så många människor som är värda att dö för.
Trots att dessa finns och jag älskar dem så obeskrivligt mycket så är det just tomhet och ensamhet jag känner.
Jag vaknade och såg solen, ville gå och bada med Kayleigh, precis som Vi brukade göra. Det känns som ett gigantiskt trappsteg att gå själv, det låter fånigt men ensam är inte stark och jag är inte stark just nu. Så badet får vänta, liksom jag väntar med en innerlig tro om att mina tankar om att detta bara är tillfälligt stämmer.

Uttorkning
Det är väldigt varmt nu och det har gått fort ifrån kyla till värme.
Så var noga med att djuren (även vi själva såklart) får i sig tillräckligt med vatten och ett bad eller en kylande blöt handduk kan göra susen.
Sitter just nu med en sjukt utmattad flicka som dessutom är i höglöp, hon är inte pigg för fem öre och vill inte ut på någon promenad eller helst inte resa sig. Så hon ligger med en blöt kall handduk och en hink med vatten. Hon börjar piggna till lite.
Att tänka på är även att det kan vara bra att vänta med de jätte långa promenaderna tills det blir något svalare under eftermiddagen.

Övrigt för tiden just nu är vårat vilt, och vi som hundägare bör ta vårt ansvar att följa lagen och se till att hundarna inte sticker efter vilt för att behålla lugnet för alla djur och deras ungar. Det är mycket påfrestningar för alla under påsken med smällare och nerskräpning så vi kan ju låta dem slippa att bli jagade på det också (: .

Allt för idag.
Peace out.

Ovido - Quiz & Flashcards