lifeofkayleigh

Direktlänk till inlägg 19 november 2010

Dagarna som går

Av Josephine Larsson - 19 november 2010 18:28

Se! Jag är jätte dålig på att blogga!


Två dagar av obehagliga ärenden som tyvärr inte slutade som vi hade hoppats men vi gjorde det rätta och jag ångrar det inte. Tacksam för det stöd jag känner hos den person som jag har gått igenom detta tillsammans med. & det får inte glömmas hur stolt jag blev över min otroliga pojkvän, han slutar aldrig överraska mig. Fin är han.
Han har även gjort en väldigt fin minneslund hemma åt Nellie, då vi har urnan hemma igen. Hon spreds ut igår på sin favorit äng, där hon alltid sprang och lekte (även jagade harar, men det får man inte säga). Så nu är hon fri igen, mitt hjärta. Jag saknar henne varenda dag och det är svårt att förstå hur man ska lära sig att leva med sorgen men jag antar att det är något som kommer med tiden. Otroliga minnen som kommer finnas resten av livet och det är jag väldigt tacksam över.


Även lite kort träning med Kayleigh idag.

Vi tränar mestadels positioner inom lydnaden just nu för att få den korrekt. Det börjar sätta sig mer och mer. Det märks att det kommer ju mer hon mognar. Men ibland blir det lite snea sättanden och lite svajig i fotgåendet. Jag tränar mycket på start och halter. Det börjar ge bra resultat så jag är så nöjd med min lilla tös.


Nu ska jag, Robin & min FannyPlutt åka till bankeryd till Tobbe. Så önskar alla en trevlig kväll så ska vi ha detsamma (;

Peace out.

 
 
Emma, Disa, Wilma

Emma, Disa, Wilma

16 januari 2011 00:17

Dålig på att blogga är vi båda två ;) Men kanske inte på att träna?! :) Är du hemma ngt i vår och sommar? Så kan vi satsa på lite bättre och tätare träning kanske? :)

http://skogsvallarensquickstep.blogg.se

Josephine Larsson

16 januari 2011 16:45

Vad bra, då är jag inte ensam ;) .
Jag är hemma varje helg jämt så är du ledig på helgerna är jag fri för det mesta, sen är jag ju hemma under sommaren. Så det tycker jag :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josephine Larsson - 1 oktober 2011 03:23

Kom hem från jobbet nyss och såg senaste uppdateringen från PAWS. Det behövs hjälp och det nu. Det har kommit in tre liknande fall på en vecka och veterinär kostnaderna för dessa hundar är enorma, vilka är vi att sitta och se på? Jag ska göra allt so...

Av Josephine Larsson - 25 september 2011 19:18

Nu är tillbaka i Sverige igen.. Hjärtat blöder, känner att jag är på helt fel ställe.Jag vill fortsätta att ägna min tid åt rescue hundarna, vara i detta underbara land med alla underbara människor. Det har varit den bästa månaden i hela mitt liv, de...

Av Josephine Larsson - 15 september 2011 21:49

         

Av Josephine Larsson - 15 september 2011 21:37

Tiden flyger iväg här, idag är det bara en vecka kvar här och det känns så fruktansvärt sorgligt. Det känns som att man åker tillbaka till ruta ett igen, på hemmaplan där det känns som att man inte kan göra ett skit åt saken. Det är iaf helt klart at...

Av Josephine Larsson - 6 september 2011 19:00

     

Ovido - Quiz & Flashcards