lifeofkayleigh

Direktlänk till inlägg 21 april 2011

Förändra du med.

Av Josephine Larsson - 21 april 2011 09:32

Nu är det sådär sjukt längesen jag engagerade mig i bloggen igeen..
Har man glömt det ett tag så glömmer man den helt efter ett tag men en liten uppdatering vore kanske inte fel nu efter typ sådär 1,5 månad uppehåll hehe.


Kayleigh löper. Detta startade dagen innan skolmästerskapet haha, underbart. Men vi fick tävla ändå. Vi körde lydnad, agility (agility + hopp klass).

Lydnaden gick rätt hyfsat med tanke på löpet och min nervositet, 149 poäng, det är den där satans platsen som aldrig fungerar.. Resulterade som 4 iaf.
Agility klassen är jag väldigt nöjd med, kommer inte ihåg var det blev mer än tvåa (a), vi var väldigt samlade och hade en bra kommunikation på banan. Slalomet funkar fortfarande inte men vi tog oss igenom det lite halvdant :P.
Hoppklassen blev katastrof, ofokuserade som få, Kayleigh var jätte trött och jag med, flummigt värre. Plus att jag insåg att jag måste börja träna åt andra hållet med haha. Banan var åt andra hållet och det har vi tydligen inte tränat så allt blev felvänt :P.

Annars aktuellt just nu är Irland.
Förhoppningsvis godkänner skolan min 5 veckors resa till Irland som utlandspraktik. Där ska jag vara hos PAWs animal rescue.
För er som inte vet eller känner mig så väl så är Irland min absolut högsta dröm att komma till. Det är helt obeskrivligt att känna att jag faktiskt kanske kommer komma iväg vecka 34, heelt sjukt. 5 veckor utan min lilla pärla K, jobbigt men det blir min livs resa.

Så... som den filosof jag är så tänker jag avsluta med mina fria tankar om allt och ingenting.
Ända sen jag var liten har jag tänkt: Jag ska förändra världen.
Jag ville bli advokat i tidig ålder för jag trodde på rättvisan.
Jag kom förbi det ganska fort och insåg hur mycket jag älskade att skriva & jag tänkte, jag ska förändra världen genom det jag skriver. Jag ska ge världen någonting. Jag vet, höga tankar för en liten flicka.
Sedan kom jag till det stadiet i livet som alla människor gör någon gång, där jag tappade tron på mänskligheten helt och hållet. Hela världen var skit. Tills jag insåg att jag faktiskt kunde hålla på med det jag älskar mest av allt på heltid. Hundar.
Jag har alltid haft ett extra öga för de utsatta och övergivna och det blev en gyllene regel för mig att de hundarna kommer alltid i första hand för min del. Valpar kommer alltid gå åt, men de medelålders hundar som blivit lämnade eller utsatta på något annat sätt, de hittar inte ett hem lika lätt. Det är så hemskt att det finns de otroliga hundar som inte får en andra chans. Så det blev mitt kall. Nellie kom och räddade mitt liv och tron på mänskligheten, Kayleighs fall gjorde att man tappade en del tro på den igen men hennes närhet är så otroligt givande och jag älskar varje dag med henne.

Så förändra världen. Ingen kan göra det själv men alla kan göra något. Alla har vi någon dröm om något, en tanke om hur det skulle vara om något var annorlunda. Det kan vara en liten liten till synes obetydlig sak men för någon annan en viktig grej, så om man tar den lilla grejen och förändrar den så har man startat en rullande snöboll.
Kan jag hjälpa en hund, förändra någon annan människas tankar om så bara för en sekund, så har jag lyckats. Jag vill göra världen till ett bättre ställe för fler individer. Jag kan inte rädda alla själv men jag kan hjälpa så många jag kan och det finns så många otroliga människor där ute som gör sitt absolut yttersta för dessa, så om vi alla samarbetar och alla ger sitt strå till stacken. Säg att du donerar 50 kronor, det är inte till synes mycket men du kanske förändrar den där lilla grejen som ingen utåt ser, men det är alltid någon som ser och glädjs åt detta.

Jag inväntar svar ifrån Paws om att starta en insamling med grejer som vi kan skicka ner i samband med att jag åker dit. Så ta chansen att bidra allihopa.
Har ni några gamla halsband,koppel,filtar,bäddar, vad som helst som bara ligger, skänk det till de som faktiskt skulle ha enorm nytta av det. Är det så att någon bädd eller filt är sönder så kan jag laga innan det skickas. Ingenting är onödigt eller för dåligt. Allt är välkommet.
Om ni är intresserade av detta så gå in och kika på www.neverneverland.se & http://www.paws.ie/ , se vad ni kan göra. Alla kan förändra något och tillsammans kan vi förändra allt.

Peace out (:

 
 
Ingen bild

Emma, Disa, Wilma

23 april 2011 19:08

Irland är galet underbart! Du kommer ha det så bra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josephine Larsson - 1 oktober 2011 03:23

Kom hem från jobbet nyss och såg senaste uppdateringen från PAWS. Det behövs hjälp och det nu. Det har kommit in tre liknande fall på en vecka och veterinär kostnaderna för dessa hundar är enorma, vilka är vi att sitta och se på? Jag ska göra allt so...

Av Josephine Larsson - 25 september 2011 19:18

Nu är tillbaka i Sverige igen.. Hjärtat blöder, känner att jag är på helt fel ställe.Jag vill fortsätta att ägna min tid åt rescue hundarna, vara i detta underbara land med alla underbara människor. Det har varit den bästa månaden i hela mitt liv, de...

Av Josephine Larsson - 15 september 2011 21:49

         

Av Josephine Larsson - 15 september 2011 21:37

Tiden flyger iväg här, idag är det bara en vecka kvar här och det känns så fruktansvärt sorgligt. Det känns som att man åker tillbaka till ruta ett igen, på hemmaplan där det känns som att man inte kan göra ett skit åt saken. Det är iaf helt klart at...

Av Josephine Larsson - 6 september 2011 19:00

     

Ovido - Quiz & Flashcards