lifeofkayleigh

Alla inlägg den 11 december 2010

Av Josephine Larsson - 11 december 2010 22:14

Hej! Jag är verkligen skit dålig på att uppdatera men jag har inte riktigt orkat. Det har varit så sjukligt mycket i skolan så kroppen har verkligen sagt emot på alla sätt och vis, Hjärtklappning, svimningar och kräkningar. Skolan har så sjukt bra planering. Men nu börjar det lugna sig och jag börjar se klart. Det jag även börjar se och hitta tillbaka till är min kämpar glädje för Kayleigh. Ja, ibland känns det så fruktansvärt omöjligt. Och jag vet inte vad jag ska göra, jag vet fortfarande inte. Men.

Jag ska göra en, egen utredning.

Jag ska låtsas vara utbildad hundpsykolog under fyra veckor.

Jag tror att problemen med K, kan bero på saknad av KASAM (känsla av sammanhang). Det låter enkelt att säga men kan leda till väldiga problem. Särskilt då Kayleigh är en väldigt osäker hund, vilket inte är så konstigt. Men jag vill ändra på att hon har så lätt att ta till aggression. Jag vill ändra på att hon känner att hon är tvungen att ta till det, alltså, jag  vill öka tryggheten i hennes liv.

Tanken är nu att jag ska börja en helt egen utredning av Kayleigh.
Vårat jullov startar på torsdag nästa vecka, så jag ska börja då.

Vi ska skriva regler, då jag bor  tillsammans med min pojkvän så krävs uppskrivna regler så att vi kan utföra allt likadant. Vi ska ha samma sätt att lösa olika situtioner på. Dessa regler kommer skrivas ner och hängas på kylskåpet.


Hon ska inte lämnas bort, alltså ingen hundvakt. Som det är nu, lämnas hon bort till min mamma eller pappa kanske en gång i månaden om vi ska iväg på något, men inte nu. Hon ska Endast vara på hemmaplan.


Fasta rutiner, exakta tider för mat, promenader, träning osv.

Jag ska ändra mitt synsätt. Jag tror att jag bidrar en hel del till kayleighs beteenden, omedvetet. Vid hund och människo möten så har jag en bild i huvudet på hur det kan gå, vilket överförs. Så, jag ska gå in på djupet i mig själv och ändra på det. Jag ska lära mig att se saker och ting positivt.

En lapp med regler ska upp på kylskåpet. Exakta och konsekvensa regler. Jag och min sambo kan säkerligen lösa problem på olika sätt vilket kan leda till förvirring. Vi ska lösa saker på likadana sätt och ha färdiga lösningar på problem som kan uppkomma.

Jag ska försöka planera hundmöten (säg till vid intresse att ställa upp) Så att jag får en chans att ändra mitt synsätt och se hur det påverkar henne.

Hundvana människor som kommer hem till lägenheten så man kan träna på det inomhus. Men först och främst behöver okända människor tränas på utomhus. (även där, säg till vid intresse)


Min hund är mitt allt och jag känner att hon har en otrolig kapacitet att gå hur långt som helst om jag bara får bukt på det här, så all hjälp som går är VARMT välkomna. Jag kommer inte lämna det här utan ett svar. Min hund ska utredas om jag så ska göra det själv. Tack alla för att ni finns, ni är ett otroligt stöd.

Ovido - Quiz & Flashcards