lifeofkayleigh

Direktlänk till inlägg 18 mars 2011

Snö och förbannad

Av Josephine Larsson - 18 mars 2011 09:33

Nu är vi tillbaka i gamla banor där uppdateringen på bloggen fullkomligt suger. Sorry.

Denna veckan har jag praktik hos Carina, nästa vecka ska jag vara på djurmagazinet så ville verkligen ta vara på denna veckan men då tyckte vädret att det var en as bra idé att förstöra hela Sverige med sjukt mycket snö igen, love it! Så får se om det går att ta sig fram under dagen då bussarna inte går för tillfället. Hehe lite tur för mig att snön kom för nu slipper jag övningsköra hehee :P .

Den här veckan har varit spännande, Carina har nu börjat med Ljusterapi och el, så hon har numera Biolight och el, jag har fått prova båda delarna och det är fascinerande vad såna där prylar kan göra! Idag var tanken att vi skulle ta våra egna hundar och prova oss fram lite på men får se hur det blir med det. Tror att Kayleigh verkligen hade behövt en ordentligt genomgång så hoppas.


Nu mina vänner, jag är riktigt förbannad över min bussresa hem igår.

Ettans buss går ifrån Huskvarna och därför den bussen jag behövde ta, (no shit sherlock), ettans buss brukar även ha gott om fyllegubbar. Personligen så skiter jag fullständigt i vad folk har för problem, det rör mig inte i ryggen, kanske låter hemskt men vill de supa bort sina liv så fine, be my guest. Men borde det inte finnas något slags alkohol förbud på bussarna? Det kanske inte ska vara okej att supa sig as packad på en buss för att sedan ramla iväg på vad det nu är? Antagligen så finns det regler för det här men eftersom bussen nästan alltid bara är bemannad med en busschaufför så förstår jag mycket väl att det ansvaret kan inte hamna på honom/henne, de får stå ut med så otroligt mycket ändå. Men vet man vilka bussar som vanligtvis är värst utsatta, ha alltid någon där då! Och det är verkligen ju ingen nyhet för någon att ettan är en av dom.

Iallafall!

Kayleigh är väldigt van vid att åka både buss,tåg och bil. Hon sköter sig faktiskt exemplariskt, hon sitter eller ligger bredvid mig och bryr sig inte ett dugg om allt som rör sig, inte ens på ettans bussar. Hon har liksom förstått att här kan jag vara lugn, morsan fixar situationen liksom. Detta är ett måste då vi reser kommunalt så mycket som vi gör.

Igår satte vi oss längst bak på bussen för där var det tomt och lugnt, jag satte satte kayleigh längst in mot väggen och mig bredvid. Ett fyllo med en öl i handen får syn på oss och marscherar så rakt han kan med den promillen fram och stirrar blint på Kayleigh och jag reser mig upp och säger: Du får sätta dig någon annanstans, min hund är rädd.
Han sa att hunden skulle få lukta på honom och se att han inte var farlig. Som sagt, Kayleigh bryr sig inte om  vad som händer särskilt mycket och jag släpper självklart inte fram henne så så länge han höll sig på sin kant så var det ju lugnt. Men Plötsligt, slänger han sig upp, lutar sig långt ner mot kayleigh, stirrar henne rakt i ögonen, blottar alla tänder och slänger ner handen mot henne och säger : Heeeeeeej lillla vovveeen!

Det gick så fort så jag hann inte reagera på vad han gjorde. Men Kayleigh tog hans hand, förvånad över att hon inte direkt bet utan bara tog den. Och OJ vad arg jag var! Självklart inte på Kayleigh, det var en helt naturlig reaktion i den situationen när det kom så plötsligt.

Vad jag gjorde efter detta hör inte till historien här. Men om något av aallt det som jag har kämpat med och jobbat på med Kayleigh är förstört då kommer jag se till att stöta på honom igen.


Så. Nu har jag skrivit av mig lite om det också.


Peace out. 

 
 
Carina

Carina

18 mars 2011 10:14

Oj vad jag hade blivi arg!! Har faktiskt råkat ut för samma sak som du men min första hund. I detta fallet fick fyllegubben ett regält bett i handen och hela bussen stod och apploderade!! Han skulle absolut fram o klappa min hund som jag upplyset honom om skulle bita, o det gjorde han, var nog bara 12 eller 13 år då oxå men jag kommer ihåg det som igår.. Förstår att du blev arg!

http://www.friskhund.se

Josephine Larsson

18 mars 2011 10:27

Helt sjukt hur människor kan bete sig! Nej Kayleigh var så snäll så jag gav honom faktiskt en smäll själv för att hennes "bett" inte räckte.. Hehe.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josephine Larsson - 1 oktober 2011 03:23

Kom hem från jobbet nyss och såg senaste uppdateringen från PAWS. Det behövs hjälp och det nu. Det har kommit in tre liknande fall på en vecka och veterinär kostnaderna för dessa hundar är enorma, vilka är vi att sitta och se på? Jag ska göra allt so...

Av Josephine Larsson - 25 september 2011 19:18

Nu är tillbaka i Sverige igen.. Hjärtat blöder, känner att jag är på helt fel ställe.Jag vill fortsätta att ägna min tid åt rescue hundarna, vara i detta underbara land med alla underbara människor. Det har varit den bästa månaden i hela mitt liv, de...

Av Josephine Larsson - 15 september 2011 21:49

         

Av Josephine Larsson - 15 september 2011 21:37

Tiden flyger iväg här, idag är det bara en vecka kvar här och det känns så fruktansvärt sorgligt. Det känns som att man åker tillbaka till ruta ett igen, på hemmaplan där det känns som att man inte kan göra ett skit åt saken. Det är iaf helt klart at...

Av Josephine Larsson - 6 september 2011 19:00

     

Ovido - Quiz & Flashcards