lifeofkayleigh

Alla inlägg den 25 februari 2011

Av Josephine Larsson - 25 februari 2011 11:42

Nu har jag varit dålig igen!

Men tillbaka i skolan igen efter lovet och det har gått brabra.
K har varit något ofokuserad på lydnadsträningarna men klockren i det mesta annat så behöver sätta mig ner och fundera över vad som har förändrats. Misstänker att det behövs lite mer motivation och högre belöningsfrekvens så vi kommer igång igen. Det ska vara kul med lydnad!

Skyddsträningen går baara framåt! (eller skyddsträning och skyddsträning) Vi leker ju mest nu, skinn och skallandet. Hon har riktigt bra gripanden och skallande har aldrig varit några svårigheter för denna damen.. :P Sen har vi ju den mest awesome tränaren på detta området. Emelie Rydén, bästa vän och jätte bra hundtränare.


Men till det viktiga :D. Kayleighs bästabästa kompis är en labrador som heter Melker, det är en av mina bästa vänner (Julia) som hade honom på skolan innan fram tills jul då hon fick hem en liten rottis tik. Men fram tills dess så tillbringade Melker & K hela dagarna tillsammans och han är den enda som kayleigh har accepterat till 290%, han får tillochmed ta hennes grejer, och det händer inte annars :P . Men i vanliga fall har de varit tillsammans på någon annans rum, då hon inte vaktar lika mycket hos någon annan. Men igår kom Melker och hälsade på igen över natten och då fick han sova inne hos mig och Kayleigh och det gick hur bra som helst. Kayleigh ville busa hela tiden men hellre det om man säger så. Så jag är jätte glad.
Det finns hopp om att kunna skaffa en till hund om några år.


Nu blir det att åka hem och ta helg, har fått reda på provresultat som jag är nöjd med, Vg & Mvg. Djursjukvård och hundlagar.

Ikväll blir det tjejkväll hos Carina, det känns som att det kommer bli en kanonkväll.


Ha en bra kväll allihopa! Peace out!

Ovido - Quiz & Flashcards